fredag 24. august 2012

Amy MacDonald



Jeg har alle tre albumene til Amy MacDonald og jeg er fan. Javel, musikalsk kan en kanskje ikke se så stor utvikling på disse utgivelsene, men musikken er betagende og fengende og Amy har ei særegen stemme der hennes skotske herkomst kommer tydelig fram. Det er en klangbunn i sangene som jeg setter stor pris på. Flere av de har også et litt mystisk drag over seg som jeg liker veldig godt. Kort og godt er Amy MacDonald en artist jeg ofte lytter til.

Fra debutalbumet "This Is The Life" er det vanskelig å velge bare en sang fordi det er så mange gode, men jeg har landa på "Run", som er en sang med flott dramaturgi:


Oppfølgeren "A Curious Thing" har også mange flotte sanger, men her er jeg ikke i tvil: "Your Time Will Come" er en sang som betyr veldig mye for meg. Jeg fikk den inn som en hilsen til min eldste datter på hennes 20-årsdag sommeren 2011 på "Nattønsket" på P1.



"Life In A Beautiful Light" kom tidligere i år. Mange fine sanger her også, kanskje et album der det er litt for jevnt. Jeg landa på avslutningssporet, "In The End",


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar