søndag 19. august 2012

Aftenlandet



Det folkemusikkinspirerte visepopbandet Aftenlandet er for meg synonymt med den utrolige vakre sangen "Du". Den er fra deres debutalbum med samme navn som bandet, fra 1997. Der har de tonesatt tekster av Jakob Sande. Og da passer det jo bra at jeg nå bor i Jakob Sandes fylke, Sogn og Fjordane. Han var jo fra Flekke i Fjaler kommune.

"Du" er altså sangen jeg presenterer Aftenlandet med. Dette debutalbumet er det eneste jeg har av de, men når jeg hører på den oppdager jeg mange vakre tonesettinger til Jakob Sandes tekster. Men "Du" er den eneste fra dette albumet som er å finne på YouTube.




Besetninga på Aftenlandets to første album, inkl. dette altså var: Svein Erik Vaksdal, Astrid Kloster Særvoll, Mats Grønner, Halvor Folgerø, Tor Bjarne Bjelland og Aage Vaksdal.

 Diskografi:
Aftenlandet (1997)
Morgon i mai (1998)
God morgen høst (2000)
Min lille vind (2002)
Det beste fra Aftenlandet (2005)

Aftenlandet ble oppløst i 2006.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar