lørdag 18. august 2012

Ny frisk!

Etter noen mildt sagt labre måneder skal jeg prøve å vekke denne musikkbloggen til live igjen. Grunnen til skrivesperren har vel vært at jeg har så mange spennende artister jeg vil skrive om at jeg ikke klarer å bestemme meg for hvem jeg skal velge.

Så derfor tar jeg nå grep og så tar jeg alle jeg har album av, alfabetisk! Og jeg tar da første bokstaven i artistnavnet, enten det er et fornavn eller navnet på et band. Enklest sånn, blir så tungvint med etternavn på artister, spesielt hvis det er et band med bandlederens navn i, som f. eks. John Cafferty & The Beaver Brown Band.

Det blir 1-2 sanger fra hvert album jeg har i hylla. Men jeg er ikke på Spotify eller Wimp eller andre streamintjenester ennå, så det blir å prøve å finne sangene på YouTube. Som regel går det greit, men ikke alltid. Apropos streaming så burde jeg vel hoppa inn på det, har f. eks. Wimp som en integrert del av Canal Digitalabonnementet, men det er bare fruen som har tatt det i bruk. Dessuten er jeg litt konservativ, jeg liker best å høre et album fra begynnelse til slutt, ikke hoppe fra sang til sang eller fra artist til artist.

Håper derfor dette vil falle i smak, og kanskje oppdager du noen artister du ikke visste om hvis du følger bloggen min......? Du er ihvertfall invitert:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar