onsdag 22. august 2012

Alison Krauss & Union Station


Foto: last.fm

Alison Krauss (f. 23.07.71) er rett og slett den kvinnelige artisten som har vunnet flest Grammy Awards med 27, som soloartist, sammen med bandet Union Station, sammen med Robert Plant eller som produsent. Hun er sammen med Quincy Jones den som har vunnet nestmest Grammies overhodet, fire bak den nå avdøde klassiske dirgenten Sir Georg Solti.

Alison Krauss er  "The Queen of Bluegrass". Fela er hennes instrument, men hun har også en myk og var stemme som kler sangene utrolig godt. Det er rett og slett avslappende og høre på Alison Krauss-musikk! Jeg har vært så heldig å oppleve henne på scena, sammen med Robert Plant i Bergen i mai-08. En stor opplevelse med to store artister. Sjølsagt har jeg albumet "Raising Sand" hun lagde sammen med Plant, men her konsentrerer jeg med om de to albumene med Union Station som jeg har: "Lonely Runs Both Ways" fra 2004 og "Paper Airplane" fra 2011.



Fra "Lonely Runs Both Ways" har jeg valgt "Restless"

Fra "Paper Airplane" falt valget på tittelmelodien:



Men for å vise at dette ikke bare er Alison Krauss, en av sangene fra "Paper Airplane" der Dan Tyminski er hovedsanger på "Bonita And Bill Butler".


Union Station består av: Barry Bales, Jerry Douglas, Ron Block og Dan Tyminski.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar