lørdag 18. august 2012

a-ha





Foto: Stian Andersen



Sjølsagt har jeg noe med a-ha, hvem har egentlig ikke det? Men litt skamfull må jeg si at det eneste jeg har med Norges mest suksessrike band noensinne er samlealbumet "25". OK, jeg har livealbumet fra avskjedsturneen på iPoden, men CD-en tilhører fruen, derfor er den ikke i hylla mi.

"25" inneholder 2 CD-er med tilsammen 39 sanger. "Take On Me" er vel standard å velge, kanskje litt vel standard også, men likevel. Det er muligens en av de beste og mest innovative musikkvideoene som noen gang er laget, den var spektakulær da den kom i 1985 og den har tålt tidens tann veldig godt:



Neste valg er "The Sun Always Shines On T.V.", etter min mening a-has beste sang etter "Shine On Me". Jeg harv valgt en liveopptreden fra 2009 framfor studioversjonen. Rett og slett en strålende sang der Morten Harkets stemme kommer godt til sin rett.



Til slutt, av de senere sangene har jeg valgt "Forever Not Yours" da det også er en av mine a-ha favoritter. En liten perle!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar