fredag 4. oktober 2013

Anne Grete Preus


Jeg burde egentlig skjemmes over at den nylig utgitte "Et Sted Å Feste Blikket" er det første albumet jeg har kjøpt med Anne Grete Preus. Hun er jo etterhvert blitt en folkekjær artist med mange sanger som er blitt folkeeie. Jeg har vel oppfatta henne som litt "tung" musikkmessig, men må nok revurdere det. "Et Sted Å Feste Blikket" er ei fin skive med flere gode låter. Noen få kan være litt tunge, som "For Gyldne Tider", men stort sett er dette musikk og tekster som gir vellyd i mine ører.

Tekstene er til tider poetiske og kan av og til være vanskelig å "knekke", en må tygge på de, som f, eks. ved "But For The Grace", for å kunne tyde hva de mener. Men det er ingen svakhet, tvertimot, vi kan ha godt av å tygge på noen sangtekster iblant.

"Vær Hos Meg" er derimot en likefram og varm kjærlighetssang:

 http://www.youtube.com/watch?v=hLmGx47F7og

"Sang Til Aurora":

http://www.youtube.com/watch?v=l5EU6djNMc4

Dette er de to eneste sangene fra albumet som er ute på YouTube. Synd, for den nesten sju minutter lange og mektige "Kjøpmannen" er en kanonsang.

Anne Grete Preus har ei samling med sine beste sanger som kom ifjor og for skams skyld bør jeg få tak i den.......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar