tirsdag 23. april 2013

Miko Marks


Miko Marks er en amerikansk countryartist som jeg kom over på Country Music Festival i Nashville i 2008 og bildet er av meg og henne. Hun hadde en bod i messehallen der hun promoterte sine to album "Freeway Bound" fra 2005 og "It Feels Good" fra 2007.

New Music Weekly kåra Miko Marks til "Best New Country Artist" i 2006 hun vant "Country Album of the Year" samme år for "Freeway Bound" på Independent Music Awards. Der vant hun "Country Song of the Year" for tittellåta "Freeway Bound" i 2007 og samme prisen i 2008 for tittellåta på "It Feels Good".

Fra "Freeway Bound" har jeg henta Miko Marks' første video, "Mama":


"Freeway Bound", tittelsporet:

http://www.youtube.com/watch?v=ectK8wxrlqs

"Feelin The Rain":



Fra "It Feels Good", "Broken Heart":

http://www.youtube.com/watch?v=iClaYVVeZr8

Tittelsporet:

 http://www.youtube.com/watch?v=8gQNZi2x9vE

"Locked And Loaded":


På Miko Marks' hjemmeside skriver hun ved inngangen av 2011 om et 3. album som hun jobbet med, "Evolve", men jeg har ikke sett at det har kommet ut. På Facebooksida hennes har det ikke vært aktivitet på et år, så hva som skjer med henne aner jeg ikke.

Men jeg liker disse to platene hennes, det er country etter mitt hjerte rett og slett. Stewart Mason i allmusic sammenlignet Miko Marks med Gretchen Wilson og Dixie Chicks i sin anmeldelse av "It Feels Good" og karakeriserte albumet slik:  "clicks on every level, making it a solidly enjoyable neo-traditionalist country listen."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar