mandag 1. april 2013

Marte Wulff



Bildet er henta fra side2.no, fotograf ukjent.


Marte Wulff, født i Oslo, men oppvokst i Kristiansand debuterte i 2006 med albumet "Jacket" som hun fikk en Spelemannsnominasjon i klassen "årets nykommer" for. Derfra ble "Carousel (of Love)" en landeplage med mye radiospilling og brukt i Cubusreklame.

Jeg har oppfølgeren "Safety Pins" fra 2007 og det var "Accident" og videoen til den som gjorde meg nysjerrig på Marte Wulff.


Jeg liker dette albumet, mange fengende sanger med god rytme. Her er "Last Dance", solo på piano:


Dette er de to eneste sangene fra dette 13 låter sterke albumet som jeg finner på YouTube. Synd, for som sagt er det mye bra her.

Martes første norskspråklige album, "Hander i selvforsvar" fra 2010 har jeg ikke.

Kan ellers nevne at Marte Wulff var med i MGP i 2009 med "Ride", en sang jeg likte og at hun også har hatt en hit sammen med Erik Faber, "Racing":

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar