mandag 10. oktober 2022

Courtney Marie Andrews - Loose Future

Jeg har vært fan av Courtney Marie Andrews siden hun tok meg med storm med det bluesaktige albumey May Your Kindnes Remain i 2018. Hun fulgte solid opp med Old Flowers i 2020, også et album som bergtok meg.

Og det gjør også dette albumet. Fortsatt er det melankolien som er den bærende stemninga i mange av låtene, men få klarer å gjøre melankoli så vakkert som Courtney Marie Andrews. Jeg nyter også dette albumet, og jeg må si at Andrews er et unikum på linje med Shawn Williams

Nydelige Loose Future åpner skiva, og spesielt elsker jeg den instrumentelle "ao"-effekten som gjennomsyrer låten:

Older Now er en refleksjon over det å bli eldre og mer moden og at en da er klar for forandringer ... eller ikke.

Andrews er en mester i å lage stemningsfulle låter, og det er noe kunstnerisk over både låter og videoer synes jeg. These Are The Good Old Days er et eksempel på nettopp det. En behagelig og stemningsfull låt som hun har laget en enkel, men likefullt effektfull video til:

Men på dette albumet gir Andrews oss også en fengende popperle. Thinking On You er en herlig feelgood låt. Litt utypisk Andrews, men jeg digger den såpass at den er kommet inn på min spilleliste over Årets sanger.

Likevel, det er igjen melankolien som dominerer. Men Courtney Marie Andrews har en egen evne til å lage stemningsfulle perler ut av en melankolsk atmosfære. Nå blir det på denne skiva litt vel mye enkelte ganger, men igjen er dette et nydelig album som jeg varmt anbefaler!

Karakter: 5,5/6.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar