fredag 5. september 2014

The McClymonts - Here's To You & I



Mine australske countryyndlinger The McClymonts kom i sommer med sitt 4. album, "Here's To You & I" og i går kom det endelig i postkassa. (Album 3, "Two Worlds Collide" fra 2012 har jeg ikke anskaffa ennå). Hørte skiva et par ganger på Spotify og visste at dette er bra. Og jeg legger ikke skjul på at dette er den beste countryskiva jeg har hørt i år. Det er glad, fengende country slik jeg vil ha det. Ikke påtatt popete som mainstreamcountryen fra Nashville. Det er en sang som er rocka, ellers er det livat og glad musikk ispedd tre fine ballader.

Her er tittelsporet:

 https://www.youtube.com/watch?v=JPmJqBxNS8A

"Going Under (Didn't Have To)":
 
https://www.youtube.com/watch?v=SUyG6pF_q-Y

"Blood Is Thicker Than Water": (akustisk versjon)


Det er de tre sangene fra skiva jeg har funnet på YouTube. Men som sagt, dette er et knallalbum som jeg glatt gir en 6-er. Jeg blir i godt humør av denne musikken og det føles ekte. Brooke, Samantha (Sam) og Mollie McClymont er The Real Deal!

Hadde vært råkult om en norsk countryfestival hadde tatt sjansen på de, jeg er trygg på at det hadde blitt knallsuksess. Men jentene er mer enn populære i sitt hjemland down under og de vil nok ikke se på Norge som et aktuelt marked. Men de har ihvertfall én fan her oppe i nord:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar