onsdag 3. september 2014

John Mellencamp - Words & Music - Greatest Hits


Da jeg skrev om John Mellencamp skjemtes jeg over at jeg ikke hadde mer enn to album med han. Vel, jeg har fått retta litt på det gjennom at jeg her i Førde i sommer fant hans dobbeltalbum med hans beste sanger fram til 2004. 37 sanger, og dette er virkelig et godt tverrsnitt over Mellencamps karriere. Som sagt, en artist jeg har stor sans for, og jeg har den største respekt for fyren. Han er bl. a. en av initiativtakerne bak "Farm Aid" og har en stor sosial samvittighet. Det er den jevne mann og kvinne i gata han lager musikk for, og det er ofte deres liv han beskriver.

Det er utrolig mange distinkte sanger å velge mellom, jeg har nevnt "Farm Aid" og derfor blir det naturlig å starte med "Rain On The Scarecrow":


"Pink Houses", eller "Ain't That America" som jeg kjenner den som:


"Check It Out":


"Paper In Fire":


"Authority Song", fra da John Mellencamp ble innlemma i Rock'n Roll Hall of Fame":


"Key West Intermezzo (I Saw You First)":


"Hurts So Good":


"Rumble Seat":


"Jack And Diane":


Og til slutt en personlig favoritt, "Jackie Brown":


Har du ikke hørt så mye på John Mellencanp før, så bør du gjøre det nå, dette er topp rock'n roll:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar