onsdag 4. desember 2013

Norah Jones


Bildet er fra Farm Aid, 2. oktober 2010, fotograf ukjent.

Norah Jones hadde en strålende konsert på Romsdalsmuseet under Moldejazz 2012. Det gjorde at jeg kjøpte hennes femte album "Little Broken Hearts" som også kom ifjor. Jeg må med skam å melde si at jeg har ingen av de foregående albumene til denne meget begavede musikeren.

Hun har vunnet ni Grammies og har iflg. Wikipedia solgt mer enn 50 millioner album. Debutsuksessen "Come Away With Me" i 2002 solgte 26 millioner og ga Norah Jones fem Grammies, inkl. Årets album. Der blanda hun country og pop med elementer av jazz og det merkes også på det albumet jeg har. Og hun opptrådte da også på Country Music Awards i 2005. Så det er absolutt en artist jeg burde ha kjøpt mer av.

På "Little Broken Hearts" er det spesielt spor 9 - 11 av 12 som jeg liker. Her er "Out On The Road":


"Happy Pills":


"Miriam":


Jeg tar også med tittelsporet:


Jeg kommer garantert til å følge med hva Norah Jones utgir framover!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar