torsdag 19. desember 2013

Omar Østli


Foto: Odd Barbakken/skarnes.vgs.no

Jeg husker ikke hvordan jeg hadde fått haldenseren Steinar Omar Østli (Omar Østli som artistnavn) på radaren da jeg kjøpte hans album "Ingens Mann" for noen år siden. Hvorsomer, så er dette et album jeg setter høyt. Kall det gjerne skranglecountry, men det er musikk med sjel som er spilt inn live i studio. Mange livate sanger, de fleste av tekstene er om en tilværelse på livets skyggeside.

Jeg har funnet bare en av de på YouTube, nemlig "Ville Veier":


At det ikke er flere er synd, for på dette albumet fra 2007 er det mange perler, som tittelsporet, "I Siste Sekund", "Alt Jeg Vil Ha", "Gatelangs" og "Langt Hjemmefra". "Ingens Mann" er et album med hjerte og sjel og jeg anbefaler det på det varmeste.

Omar Østli er en aktiv mann i musikkmiljøet i Halden og er en del av backingbandet til Henning Kvitnes, så jeg så ham på scena da jeg var på Kvitneskonsert i Førde i februar-12. Han har samarbeidet med Paal Flaata og er en del av Spellemannvinnerne Onkel Tuka. Derfor tar jeg med en sang med Onkel Tuka med Omar Østli på vokal:


Ellers er Østli samboer med Hege Brynhildsen, som også er en aktiv musiker med plateutgivelser bak seg. Her er de sammen på scena:

http://www.youtube.com/watch?v=5zB7Pr8p8DM


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar