mandag 4. november 2013

Jonas Fjeld & Chatham County Line - Western Harmonies


Som tidligere skrevet har jeg de to første CD-ene av det fruktbare samarbeidet mellom Jonas Fjeld og bluesgrassbandet Chatham County Linne fra Nord-Dakota. Nå har de kommet med sitt 3. album, "Western Harmonies", og det har jeg sjølsagt fått tak i.

Ved de par første noe overflatiske lyttene syntes jeg dette var kjedelig. Men da jeg tok meg tid til å lytte fant jeg at de låtene jeg ikke var så fornøyd med var klart i mindretall. Musikaliteten disse karene har smitter over på meg som lytter og det er også moro å høre at gutta i Chatham County Line etterhvert har tilegna seg en del norsk.

Her er "Hallingkast Breakdown" og "Skulle Jeg Bli Blind": 


Dette er den eneste videoen jeg har funnet med låter fra dette albumet. Men jeg kan trygt anbefale det!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar