lørdag 1. juni 2013

Hjerterknekt - "Spor"



Som dere sikkert har skjønt er Hjerterknekt et av de norske bandene jeg liker best. Så når nytt album ble annonsert var jeg ikke sein med å forhåndsbestille på cdon.com. Og det kom i postkassa torsdag, dagen før den offisielle utgivelsen.

Og la det være sagt med en gang, "Spor" er langt mer neddempa enn den forrige "Lang Natts Ferd Mot Dag" var. På den skiva var det mange følekser som skulle ut, musikken ble deretter, det mest hardtslående Hjerterknektalbumet.

Nå er Henning Klevmark og Vidar Løvstad & co. tilbake til røttene, og det funker virkelig det også. Her er mange flotte sanger som :Ei Skive Med Lundell", "Ingen Soldat Kommer Hjem", "Tørr Ved" og "November".

Jeg har funnet to av sangene på YouTube, og "Ingen Soldat Kommer Hjem" er en meget sterk sang:


Åpningssporet "Den Hjemløse Vind" er også bra:


Jeg håper virkelig at jeg får oppleve Hjerterknekt live en dag, det er et av mine største ønsker når det gjelder norske artister/band.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar