tirsdag 4. juni 2013

Morten Abel


Foto: Knut Erik Knudsen/VG

Rett før og i de første årene etter årtusenskiftet var Morten Abel Norges ukronede popkonge og albumet som jeg har, "I'll Come Back And Love You Forever" fra 2001, som var hans tredje, ble hans største sukess til nå. Han vant Årets Spellemann for 2001, Årets Popsolist og Årets låt for tittelsporet.

Morten Abel var som alle vet frontfiguren i Mods, et av mine desiderte norske favortittband og storsukessen The September When. 1. soloplate kom i 1997, "Snowboy", men det var med "Her We Go Then, You And I" i 1999 at han fikk sitt store gjennombrudd. Dette fulgte han også opp i 2001 og det er mange popperler på "I'll Come Back And Love You Forever". Jeg har valgt ut de jeg liker best:


"Don't Forget Me":


Tittelsporet:


"You Are Beautiful":


"Welcome Home" og "Indian Volvo" som også er sanger jeg liker meget godt fant jeg dessverre ikke.

Dette er altså det eneste Morten Abelalbumet jeg har, men det er til gjengjeld et gejnnomført meget godt popalbum.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar