onsdag 12. juni 2013

Mumford & Sons



Foto:  Adriana M. Barraza/WENN


Med sitt andre album "Babel" har det engelske folkrockbandet Mumford & Sons tatt verden med storm, noe som ble toppa med Grammy for beste album i år. Jeg liker dette bandet, de spiller en livat musikk der inspirasjonen fra bluegrass er tydelig. Enkelte av sangene føler jeg imidlertid stamper litt på samme sted, de kommer ikke skikkelig i gang, men det er egentlig bare flisespikkeri. Jevnt over er nemlig "Babel" ei skive til å bli i godt humør av, det flommer over av musikalitet og spilleglede og det er bare å la seg rive med!

I går kom nyheten om at bassist Ted Dwayne var lagt inn på sjukehus med blodpropp i hjernen og noen konserter var blitt avlyst. Men utifra det jeg leste så er prognosene gode for at han skal bli helt frisk.

Foruten Dwayne består bandet av Marcus Mumford, Ben Lovett og Winston Marshall.

Her er tittelsporet:


"I Will Wait":


"Lover Of The Light":


"Hopeless Wanderer" er en stor favoritt hos meg:


Gleder meg til neste album!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar