tirsdag 14. januar 2014

Oslo Ess

 
Bildet er fra groruddalen.no

Jeg oppdaga Oslo Ess da de gikk til topps på VG's albumliste i 2012 med sitt andre album "Verden På Nakken, Venner i Ryggen". Jeg hadde en følelse av at dette var musikk jeg ville like, og det stemte. Det er rock og punk med driv og energi, og er det noe jeg setter pris på så er det musikk med energi.

Oslo Ess består av Åsmund Lande (vokal/gitar), Peter Larsson (gitar), Knut-Oscar Nymo (bass) og Einar Stenseng (keyboard). Fast trommis har de ikke for øyeblikket. Debutalbumet "Utleste bøker, utgåtte sko" kom i 2011, de havna på VG-lista og var i Urørtfinalen det året.

Nytt album, "Alle hjerter deler seg" kommer i år, og på bakgrunn av "Verden på nakken....." så er det ikke umulig at jeg skaffer meg det albumet.

Her noen smakebiter fra Oslo Ess' suksessfylte 2. album, "Bislett Stadion":


"Caroline":


"Kakerlakkene":


"Är Du Som Jag" med Peter Larsson på vokal:

http://www.youtube.com/watch?v=4x7Dgefvih8

Som sagt, et drivende godt og nergisk album dette!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar