onsdag 8. januar 2014

Orbo & The Longshots



Foto: Paul Bernhard.


ORBO er bergenseren Ole Reinert Berg-Olsen og han danna bandet i 2000. Bandet har gitt ut fem album, hvorav det tredje, "High Roller", som ga de en Spellemann for Årets Bluesalbum i 2008.
.
Jeg ble derimot klar over bandet gjennom en video på Country Jukeboks, "Dance With Me".


Og når jeg hører på musikken hører jeg både rock, blues og jazz. Musikken fenger meg og det positive inntrykket forsterkes av Ine Tumyrs vokalbidrag. Hun utfyller Orbo på en god måte og bidrar til å heve produktet. Bandmedlemmer ellers er Reidar Opdal på piano og hammondorgel, Paul Inge Vikingstad på bass og Stian Tumyr på slagverk.

Jeg har bandets nyeste album, "Prairie Sun" fra 2011, et album spekka med mange fengende sanger. Det er en nerve og en intensitet i musikken som fenger meg. Og som nevnt, her er det mange stilarter. En sang som "New Times" kunne fint vært på repertoaret tilo Ytre Suløen. Den er ikke å finne på YouTube, men heldigvis er tre andre sanger fra albumet det.

Her er "High Grass Dog":


"Nights Don't Belong To Us (No More)":


"Highway Tears":


Hvis du ikke har hørt ORBO & The Longshots før så anbefaler jeg sterkt at du gir de en lytt, dette er bra musikk!

Her en anmeldelse av "Prairie Sun", skrevet av en langt bedre anmelder enn meg..... :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar