onsdag 21. august 2013

Blender



Fra v: Maria Persson, Lasse Lundberg (grunnlegger av bandet), Jakob Svensson, Rikard Andre og Robert Norberg.

På første kveld av Seljordfestivalen opptrådte det svenske bandet Blender, et band som både jeg og kjæresten min likte veldig godt. Fengende og god musikk, ikke helt  typisk danseband, mer popete. Vi snakka med et par av medlemmene etterpå,  Maria Persson og Robert Norbergog de gjore også der et godt inntrykk. Det var tilbud om 5 CD-er til kr. 200,- så vi kjøpte alle fem.

Blender ble danna i 2002 og har gitt ut ni album, fire av dem i en egen serie med coverlåter: "Live i studo 1 - 4", og de tre siste av de var blant de jeg kjøpte. Ellers kjøpte jeg "Välkommen In" fra 2009 og "Ingen Utan Mig" fra 2011.

Å finne videoer på YouTube med Blender er ikke helt enkelt siden Blender også er et 3D-programvare for modellering, animering og rendering.

Her er tre sanger fra "Välkommen In":

 http://www.youtube.com/watch?v=FyZ3jHWgSjU

Fra "Ingen Utom Mig" - "Minnen Från Lyckliga Dar":


"Som En Främling":


"När Vi Äntligen Såg Varann":


Til slutt tittellåta:

http://www.youtube.com/watch?v=JjtNtsKYjzw

Coveralbumene har også mye bra musikk, men jeg har altså valgt å konsentrere meg om de to albumene med egne låter som jeg har.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar