fredag 23. august 2013

Brad Paisley - "Wheelhouse"


Brad Paisley har jeg skrevet om før, og for meg er han og Keith Urban countryens mest eminente gitarister. Jeg var så heldig å oppleve han live i Spektrum i november ifjor og det er en av de råeste konsertopplevelsene jeg har hatt. Et spektaluært show rett og slett.

Paisleys nyeste album "Wheelhouse" kjøpte jeg her om dagen og det er et ambisiøst prosjekt med hele 21 låter. Tre av de er korte og instrumentale, men likevel, 21 låter er mye. Faren for å gape over for mye er stor, men i mine ører lander Paisley ned med begge beina på jorda.

Paisley har tydeligvis mye han vil formidle og det er kanskje grunnen til at det er blitt så mange låter. Han vil si noe om nærdødenopplevelser ("Death Of A Married Man") kreft ("Death Of A Single Man"), kristne ("Those Crazy Christians"), farene for å bli stempla som rasist ("Accidental Racist"), partnervold ("Karate") og Facebook ("Facebook Friends"). Og plata er bra den, mange meget gode låter som det virkelig svinger av og Paisley viser at han er en stor artist. 

Vanskelig å velge smakebiter også siden det er så mye å velge mellom, men her er et knippe låter fra albumet. Først "Outstanding In Our Field" der han på plate har med Dierks Bentley, Roger Miller og Hunter Hayes på gitar. På denne liveversjonen er ikke Miller med:


"Karate", med Charlie Daniels:


"The Mona Lisa":

http://www.youtube.com/watch?v=sCcsKj57p80

"Facebook Friends":


 "Those Crazy Christians":


"Harvey Bodine" og "Death Of A Married Man", med Eric Idle:


Så jeg anbefaler absolutt en anskaffelse av "Wheelhouse" :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar