tirsdag 27. august 2013

The Beatles


Bilde fra disney.wikia.com

Jeg skulle altså bli 50 år før jeg kjøpte ei Beatlesplate, men da jeg her om dagen var på Rema og så skiva "1" med 27 nr. 1-singler med Beatles, remastret, måtte jeg bare slå til. Beatles var historie som band før jeg begynte å interessere meg for musikk, så jeg fikk aldri det store forholdet til de.

Men sannheta er at de har mange legendariske og tidløse sanger som for alltid vil stå fjellstøtt i musikkhistorien. Og jeg har da mine favoritter, først og størst er faktisk "Yellow Submarine", en morsom og fengende sang:


"Hey Jude", fantastisk sang som bl. a. Hanne Boel har laga en flott versjon av:


"Let It Be" må sjølsagt med, en episk sang det også:


"Penny Lane", fengende så det holder!


"Paperback Writer":


"I Want Hold Your Hand":


"Help!":


"Eight Days A Week":


Og til slutt må legendariske "Yesterday" med:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar