fredag 27. september 2024

Of All Things - Falling In Line With The Person In Front Of You

Of All Things er et ungt rockeband fra Bergen på vei opp og fram og nå ute med sitt debutalbum. De har jobbet seg oppover de par siste årene med div. singler og en EP-utgivelse før dette albumet her ble sluppet for en uke siden.

Det som møter meg er melodiøs og fengende rock som sitter nokså umiddelbart hos meg. Et godt eksempel på dette bandets lydbilde er I'm Not Tired Of You, forresten en litt annerledes måte å formidle at en er glad i en person på. Denne låten fenger meg skikkelig med sitt trøkk og et driv som en bare må bevege seg til.

Vokalist og gitarist Emma Putnams vokal er på dene låten mild til en rockevokalist å være, men likevel føler jeg at den står godt til musikken. På Are You Over It? trøkker hun mer til og viser at hun har en god variasjon i sin vokalteknikk. 

I Want To Be Mean trøkker bandet skikkelig til, noe som også må gjøres med en slik tittel. Dette er en rå, herlig rockelåt fra start til slutt.

Jeg elsker både det melodiøse, trøkket og drivet i musikken og riffene. Of All Things er dermed en totalpakke som fascinerer meg og som jeg tror vil kunne prege norsk rock i de kommende årene. På avslutningslåten You've Got To Know viser de også at de kan variere sitt musikalske uttrykk, de er altså et band som ikke er fremmed for å eksperimentere litt, noe som er en klar styrke.

Feet In The Heart og Going Red Going Green er også sterke låter og kombinert med de andre låtene er dette en mer enn solid debut. Of All Things er et band som kombinerer ungdommelig råskap med melodiøsitet, og det gjør de til et band det skal bli meget spennende å følge framover!

Karakter: 5/6.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar