onsdag 5. februar 2014

Bruce Springsteen - High Hopes


Når The Boss kommer med ny skive så må jeg ha den, punktum! Så også med "High Hopes" Flere av sangene her er kjente fra turneene og noen har også blitt utgitt før. Noen få er fra andre artister, blant dem tittelsporet som åpner skiva. "High Hopes" er skrevet av Tim Scott McConnell fra LA-bandet Havalinas på 90-tallet. Imidlertid er det en sang som ikke faller i min smak, den er for stakkato og ikke hva jeg forbinder med The Boss.

Heller ikke nr. 2 "Harry's Place" er min stil, men etter det kommer det seg betraktelig i mine ører. "American Skin (41 Shots)" er bare mektig. Bruce skriver da også på omslaget at dette er en av de beste sangene han har skrevet og at den derfor fortjente en skikkelig innspilling:


"Just Like Fire Would" er skrevet av Chris J. Banks fra det tidlige australske punkbandet The Saints, et band Springsteen er fan av:


"This Is Your Sword" er også en sterk sang:


"The Ghost Of Tom Joad" fra det akustiske albumet med samme navn er med på albumet, denne gang med fullt band med Tom Morello fra Rage Against The Machine, som medvirker på sju av de tolv sangene.


Det vakre avslutningssporet "Dream Baby Dream":


Et helstøpt album fra The Boss dette. Bortsett fra de to åpningssporene som ikke er helt min stil så er dette musikk rett i min gate. Jeg har ennå ikke hatt gleden av å oppleve en konsert med Bruce Springsteen. Håper inderlig det lar seg gjøre en gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar