fredag 10. mai 2013

The Cult


Bildet er fra last.fm, fotograf ukjent.

For litt siden fikk jeg ei flott bursdagsgave av en god kompis i Sandnes, 5 CD-er med artister jeg ikke hadde i samlinga fra før. Og det var musikk jeg likte på alle albumene. Et av de var "Sonic Temple" med det britiske rockebandet The Cult, en utgivelse fra 1989.

The Cult ble danna i 1983 og eksisterer fortsatt, rett nok med en pause fra 1995 til 1999. "Sonic Temple" var deres fjerde album, i en periode der bandet opplevde stor kommersiell suksess både i Europa og USA. Jeg synes det er et bra album. Ja, det er straight forward 80-talls rock'n roll, men det funker bra for meg.

Her er "New York City":


"Sun King":


"Fire Woman":


På "Sonic Temple" bestod The Cult av: Ian Astbury (vokal og perkusjon), Billy Duffy (gitar), Jamie Stewart (bass og keyboards) og Mickey Curry (trommer). Av disse er originalmedlemmene Astbury og Duffy fortsatt med.

The Cult har gitt ut tilsammen ni album, det siste var "Choice of Weapon" fra 2012.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar