lørdag 27. juni 2026

The Cruel Intentions - All Hail Hypocrisy

The Cruel Intentions med tre svensker og en nordmann og med base i Oslo ble jeg klar over rett før jul i -22, og jeg digget virkelig deres album Venomous Anonymous. Nå for en måned siden kom ny skrive, og den har jeg kost meg med siden.

For som jeg skrev i -22 så er dette rock'n roll etter mitt hjerte. Rett fram og fengende og med hes, deilig rockevokal. Nesten hver låt er en liten rockefest som jeg elsker å være med på. Som med åpningslåten Beating In My Chest er litt tilbake til forrige skiva med referanser til LA. og Sunset Strip. Elsker den type gitarsolo som jeg får i denne låten, enkelt og rett fram!

Living Out Of Line går i samme deilige sporet og handler om det å leve et liv som hele tida er litt på kanten, du står konstant i fare for å tippe over til at det blir for mye. Et kjent fenomen innen rocken og bestaltet på beste måte her.

Tittellåten All Hail Hypocrisy beskriver et brudd der man reagerer på den andre partens hykleri, men det kan også tolkes som en kritikk av mye av det hykleriet vi ser rundt oss i sammfunnet nesten hver dag. Videoen ser ut til å ha blitt tatt opp på Tons of Rock, men jeg tar forbehold om at jeg tar feil. Uansett har jeg bestemt meg for å reise dit neste år etter noen års fravær og jeg håper sjølsagt at jeg får sett The Cruel Intentions der!

Så overrasker bandet med en akustisk låt midt i, Wasteland. Til å begynne med følte jeg at den var malplassert, men etterhvert har også den låten krøpet inn under huden på meg. Nå synes jeg det er kult at de også viser sine talenter på denne måten. Og med en tekst jeg tenker mange kan kjenne seg igjen i:

Til slutt Porridge Head  (Grauthue på godt norsk) som er min største favoritt her, kanskje fordi den føles som den aller mest streite rett fram-rockelåten på denne skiva. Bare elsker alt ved denne låten her!

Elleve låter som jeg alle liker svært godt er det Cruel Intentions bringer til torgs, og igjen er jeg blitt skikkelig glad i deres streite rock. Jeg føler meg oppløftet hver gang jeg hører på dette albumet, et godt tegn på at bandet igjen har gjort mye riktig!

Karakter: 5,5/6.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar