torsdag 10. desember 2015

Musikkåret 2015 - 13. Lindi Ortega: "Faded Gloryville"



Det er faktisk bare ei uke siden jeg ble oppmerksom på canadiske Lindi Ortega. Retter en stor takk til min kompis i Sandnes, Kjelli, også det en musikkelsker av rang!

Jeg har hørt på de fire albumene hun har gitt ut siden 2011. "Little Red Boots" fra 2011 er rein country, men hun har via "Cigarettes & Truckstops" (2012) og "Tin Star" (2013) til årets "Faded Gloryville" bevegd seg mer i retning det jeg best kan kalle et gammelpopaktig preg. Det er country/americana-antydninger, bevares, men stilen er klart endra på disse fire årene.

Derfor når ikke Lindi helt opp til min topp 10 for 2015 med årets album, men som helhet er dette en veldig interessant artist. Fra tidligere har hun to album og to EP-er, de tre første var uavhengige utgivelser.

Men når det er sagt, det at årets utgivelse er med på lista mi viser at dette er ei skive som absolutt har sine gode sider.

"Ashes" er et av høydepunktene på skiva:

https://www.youtube.com/watch?v=jytWfa2Pacw

Og her er albumet i sin helhet:

https://open.spotify.com/album/3MA26TxxDzQunxGi4zcAiB

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar